Dissabte, després de visitar la Fundació Mona, volíem anar a unes cales de St. Feliu de Guíxols però hi havia una triatló i la carretera estava tallada…

Així que vam fer un tomet pel poble i vam passar la tarda al skate parc.

Vam dormir allà mateix i diumenge al matí ens vam desplaçar fins a La Font Picant, que pertany a Sta. Cristina d’Aro i és per on passa la via verda de Girona.

La ruta de les Gorgues de Salenys comença en un altre punt, però totes les informacions que hi ha per internet alerten de la reincidència de robatoris a la zona, així que millor no arriscar i caminar una miqueta més.

Furgo - Salenys.jpg

Total, deixem la furgo davant de La Font Picant i comencem a caminar entre bicicletes que recorren la via verda. Primer travessem la carretera per un pont subterrani, un parell de ponts verds i les indicacions ja assenyalen cap a la dreta, on deixen de circular bicis fins que arribem a la planta embotelladora d’aigua de Salenys on comença vertaderament el camí per les gorgues.

Baixem avall i resseguim la riera entre ponts i cordes que ens ajuden a salvar els desnivells. Hi ha una via ferrata paral·lela que també transcorre pel costat del riu i estava a tope. Nosaltres amb el bebe optem per l’opció senderista que ens acosta fins a la cascada final d’uns 50 metres.

És una excursió entretinguda i de les que agraden al nostre fill, tot i que l’aproximació se li va fer una mica pesada, els camins amples sense al·licients, cada vegada li agraden menys…