Ruta per a gaudir de la neu entre La Cerdanya i Andorra

Categorías Excursiones en Andorra, Excursiones en Catalunya, Girona

Aprofitant les vacances de Nadal hem anat a descobrir La Cerdanya.

Furgo13

Vam sortir de Barcelona el mateix dia de Nadal i vam arribar fins a Martinet (Montellà i Martinet), a la tarda vam fer un passeig pel poble i al dia següent vam fer una excursioneta fins a Travesseres (alt, 1.200m), que pertany al municipi de Lles de Cerdanya, tot gaudint de les vistes de la Serralada del Cadí nevada.

Furgo14

Al dia següent vam pujar per Lles de Cerdanya cap a Viliella (alt, 1.500m) on vam fer nit al mig del poble, que són quatre cases. Al matí següent van començar a caure les primeres volves de neu, tot i així vam fer l’excursió fins a la cascada del Molí del Salt, al bell mig de la Vall de la Llosa. Al arribar va començar a nevar amb més intensitat i vam tornar enrere deseguida i vam enfilar cap a Andorra.

Furgo9

A l’encreuament de La Seu d’Urgell, els cotxes estaven parats en direcció Andorra, així que ens vam desviar cap a La Seu i vam parar a dinar a l’Àrea d’AC. Amb la panxa plena vam entrar al Principat d’Andorra, vam conduir fins Andorra la Vella però en vistes de la predicció meteorològica que anunciava neu, vam decidir dormir a St. Julià de Loira a l’Àrea d’AC. Vam passejar per la ciutat i al dia següent ja nevava força. Quan es va aclarir una mica el cel vam aprofitar per tornar a Andorra la Vella on hi havia més opcions per distreure’s fins que parés el temporal. Vam aparcar la furgo al parquing del Parc Central, on tot i que posa que durant la nit no poden estacionar les autocaravanes, vam tenir la sort que el «sereno» no va picar a la nostra finestra.

L’endemà es va llevar el dia més clar i vam enfilar cap al Llac d’Engolasters a 1.620 m., la passejada entre la neu va ser preciosa, és un lloc molt bonic.

Furgo10

Donades les condicions meteorològiques, que auguraven més neu i l’ús de cadenes, vam decidir tornar a baixar cap a La Cerdanya i deixar la descoberta de la resta del Principat per a èpoques més estivals. Així que vam tirar direcció Martinet de nou.

Al dia següent vam pujar fins a Estana (alt, 1.500m) on vam fer l’excursió cap a Prat del Cadí, tot i que la informació que haviem llegit deia que era una ruta sense dificultat, el desnivell de la forta pujada era considerable. El paissatge preciós.

Furgo11

De tornada vam parar a Bellver de Cerdanya, després de passejar pel poble vam aparcar la furgo al costat de la muralla i vam passar la nit més freda de l’any, – 8 graus! L’aigua de la garrafa de dins de la furgo es va congelar! quina rasca!