Divendres a la tarda vam conduir fins a Estana, un petit poble de La Cerdanya passat Montellà, on ja havíem estat al nadal del 2014. Vam aparcar la furgo passada la vila al Coll de Pallers i vam gaudir d’una posta de sol de cine. La lluna plena va acabar d’arrodonir la nit, la seva llum il·luminava tot el Cadí nevat, una panoràmica de postal.

L’endemà al matí amb la intenció d’arribar al Prat del Cadí vam començar a caminar pel Parc Natural del Cadí Moixeró, el camí estava completament gelat i dificultava molt el pas sense raquetes, vam pensar seriosament avortar missió perquè era realment perillós, però poc a poc el gel va anar deixant lloc a la neu i el sol va anar desfent el rierol que baixa pel mig del sender i vam seguir ascendint.

Vam arribar al Collet Roig i des d’allí encara faltava un quart d’hora fins al Prat però el bebe ja estava cansat de caminar per la neu i malgrat el meu pesar, vam haver de fer marxa enrere. La tornada va ser divertidíssima per a ell, va aprofitar el gel per a tirar-se per la muntanya com si fos un tobogan i va lliscar més per terra que mai!

furgo-estana

L’excursió sembla ser que està indicada per a nens i que hi ha poc més d’una hora fins al Prat, no va ser el nostre cas, el desnivell és important i tot i que el nostre fill està acostumat a caminar per la muntanya, es va cansar abans d’arribar al destí.