Gorges de la Carança

La primera vegada que hi vam ser, el bebe encara anava a l’esquena del seu pare i teníem moltes ganes de tornar-hi.

Furgo-Gorges Carança.jpg

La idea era explorar la zona del Lac de les Bouillouses i com que no queda lluny, vam afegir aquesta excursió al roadtrip dels Pyrenees Orientales.

La veritat que sent dissabte em feia por que fos una processó de gent i que li fes perdre l’encant, però res més lluny de la realitat, tota la ruta sols com a mussols. NO entenc com pot ser que un sender tan preciós no estigui més transitat, de totes maneres, millor. Millor que no hi vagi ningú i es mantingui intacte i salvatge.

Així doncs, vam conduir des de Barcelona fins a Thuês entre Valls i vam aparcar al parking habilitat per a visitar Les Gorges de la Carança. Són 9 € 24h per les AC (no accepta bitllets, recordeu portar monedes), no és sant de la nostra devoció pagar per aparcar, però en aquesta ocasió no hi ha més opció, així que si és per a mantenir aquest espai igual de magnífic, estaran ben invertits.

Furgo-GorgesCarança

De bon matí vam començar a caminar i a la primera bifurcació ja no recordàvem quin era el sender a seguir… i ens vam equivocar… vam tirar pel Roc de la Madriu i el desnivell era considerable, això sí, teníem una perspectiva del camí de tornada per les cornises privilegiat, s’aprecia perfectament el sender excavat a la roca.

Furgo - GorgesCarança

Finalment vam arribar a la zona de les passarel·les i els ponts penjats sobre el riu Carança i va començar la diversió. El peque s’ho va passar genial i els grans també. Potser la Lüa que havia d’anar a coll en alguns trams d’escales, és la que menys va gaudir. Va protagonitzar l’anècdota del dia perquè es va fotre a l’aigua i després no podia tornar a sortir, la corrent l’arrossegava per la quantitat d’aigua que baixava… així que tots dos xops fins els genolls per a rescatar-la… res greu, un ensurt i prou.

Furgo -GorgesCarança

Després de la paradeta corresponent per a tirar pedres i troncs al riu, emprenem el camí de tornada ara sí per la roca excava amb el suport una corda en els trams més exposats.

Crec que no ens cansarem mai de tornar a aquest paratge tan esplèndid. Inclús el bebe quan arribàvem ja a la furgo després de més de 6 km, més de 600m de desnivell i més de 4 hores de ruta, va verbalitzar que li havia agradat molt aquesta excursió i que voldria tornar-hi un altre dia 🙂

Furgo- GorgesCarança

Aquí us deixem l’enllaç de la ruta a Wikiloc: https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=17599680