Llac Nembia, Parco Fluviale Novella i Canyon di Fondo – Lago Smeraldo

Dijous ja vam carregar la furgo amb tot el que necessitavem per a passar una setmana en ruta, vam deixar-ho tot a punt per a divendres poder marxar de seguida.

Així que AP-7 Girona – Perpinyà – Montpellier – Nimes – Aix en Provence i sortim de l’autopista a l’alçada de St. Tropetz i parem a dormir al primer poble que hi ha. Le Muy.

Parco Novella.jpg

Afortunadament tenim una pastisseria oberta des de les 6h al costat de l’aparcament, així que omplim panxes, carreguem un dels millors pans que hem menjat i a seguir km.

Dissabte ens toca fer Cannes – Niça – Génova – Alessandria – Piacenza – Lago Nembia

Arribem al llac sobre les 17h, no queda gaire estona de llum i l’endemà tenim la visita guiada a les 10h a 1 hora d’aquí, així que, tot i que pensàvem dormir aquí, finalment decidim acostar-nos al màxim al Parco Fluviale de Novella per a demà no haver de matinar en excés.

Molt a prop del Parco hi ha una Àrea d’AC, així que posem el GPS i cap allà. Quan arribem ja és de nit. Hi ha altres AC ja instal·lades i en aquesta època és gratuïta. Així que aparquem i a descansar. L’endemà ens llevem amb el temps just per a esmorzar i dirigir-nos a l’entrada del Parco, on ens espera el nostre guia per a mostrar-nos les espectaculars gorgues del riu Novella.

Tota aquesta zona està repleta de cultius de pomes, Golden, Fuji i fins a x varietats. Així que la primera part de la visita la dediquen a explicar-nos les vides i miracles de les pomes. Som unes 10 persones en total, totes italianes. Aquesta part de la visita es fa una mica pesada, tot en italià, costa de seguir l’explicació, el bebe no hi té cap interés i només tenim ganes d’endinsar-nos en les profunditats de la roca per on flueix el riu.

Quan ens acostem a l’entrada, ens fan posar els cascs de protecció i comença l’espectacle. No ens cansem de transitar per passarel·les entre parets rocoses amb el riu a sota, ens vam enganxar amb les Gorgues de la Carança i des d’aleshores, n’hem vist unes quantes més. Totes són especials. Aquestes són prou llargues per a poder gaudir 100% de la ruta i captar cada detall. La Lüa no s’ho acaba de passar bé, les reixes de les passarel·les no li agraden a les seves potetes i l’hem de dur a coll en varies ocasions.

Quina naturalesa més magnífica, que amb el pas del temps ha anat esculpint la roca per a deixar pas a l’aigua… Em sembla fascinant. Són 3’5 km de recorregut entre parets verticals amb el soroll de l’aigua de fons. 100% recomanable.

Després de la visita, posem rumb a la població de Fondo. Aparquem la furgo davant del Llac Smeraldo i fem el sender que creua el Canyon di Fondo fins al nucli urbà. És un passeig molt agradable que completa el dia de gorgues que hem viscut.

Canyon Fondo.jpg

També es pot visitar el Canyon del Rio Sass, però ho vam descartar perquè era un recorregut més curt que el Novella i dos dies seguits veient el mateix, tampoc no era el pla.

Tot seguit, continuem la ruta cap a Selva di Val Gardena, fem el port de muntanya de la Strada Statale 42 amb unes magnífiques vistes i ja de nit, plovent i amb boira, arribem a Selva on comença a nevar…

Advertisements

2 thoughts on “Llac Nembia, Parco Fluviale Novella i Canyon di Fondo – Lago Smeraldo

1. Hola familia! Qué lugar tan chulo habeis elegido para esta nueva entrada! La verdad es que conocemos Bolzano, pero no tuvimos la intuición de encontrar en su momento esta garganta. Gracias por la idea, nos la apuntamos para otra incursión por esa zona de Italia. Fins aviat!!

M'agrada

• Gracias x comentar, un placer teneros x aki 🙂
      Bueno, cuando preparamos un viaje solemos buscar los atractivos de la zona que más nos gustan, véase gargantas, cuevas, cascadas… Y montamos el itinerario en base a eso. Ya veis que preferimos los atractivos naturales que las urbes. Pero para gustos…