Torrent equipat dels Abadals

Aquest cap de setmana hem fet una excursió molt interessant i ben a prop de casa. Hem anat a remuntar el Torrent dels Abadals, que és un camí equipat amb escales, graons i cables de seguretat, dels que ens encanten.

Furgo-Torrent Abadals.jpg

Divendres vam conduir fins a Castellbell i el Vilar i vam parar al skate park a jugar una mica amb el patinet i els cotxes.

Vam aparcar al parking de Burés i vam dormir sense cap incidència entre una colònia de gats. Al matí, vam iniciar l’itinerari travessant el pont vell i cap a la dreta, per la banda esquerre s’accedeix a la via ferrada del Resistent, però per a aquestes aventures encara haurem d’esperar una mica…

Doncs això, passat el pont vell i amb la muntanya de Montserrat de fons, caminem fins a una granja de gallines on a la dreta hi ha un indicador d’on s’inicia el Torrent equipat dels Abadals, ens endinsem pels foscos túnels que creuen la via de tren i la carretera i comencem a grimpar pels rocs. Aquestes excursions són les que li agraden al bebe, prefereix grimpar i sortejar roques que un camí planer i ampli. Disfruta i només de veure’l nosaltres també ho fem. Arribem a les primeres escales que ens ajuden a salvar el desnivell del Saltant dels 3 Enllosants, puja com si ho hagués fet tota la vida! Seguim remuntant el torrent que a trams porta una mica d’aigua i ens obliga a buscar passos alternatius. Creuem el Pont del Solell i seguim amunt fins a les properes escales, aquestes són més aèries i la part final és més complicada pel nostre fill, ens ajudem del cable de seguretat i ja som dalt. La Lüa també necessita ajuda, sort que només pesa 7 kilos i la podem pujar a coll sense dificultats… Salvem algun altre desnivell amb l’ajuda de claus a la paret que ens faciliten seguir enfilar-nos, fins que arribem al magnífic Cingle de sota el coll i finalment després d’unes dues hores assolim el Pas de la Guineu. Un pas molt curt però molt aeri i estret, ho va passar més malament la pobra Lüa que el bebe, però amb precaució vam travessar-lo sense més problemes amb el premi d’unes vistes magnífiques, era hora d’iniciar el descens que ràpidament ens tornaria a portar als túnels, al pont vell i a la furgo.

Furgo - Torrent Abadals.jpg

Tornem a l’skate park a fer el cabra una estoneta més i cap a casa. Va ser un matí molt entretingut, a la tarda vam aprofitar per a anar al B-Travel (Saló del Turisme) i el diumenge vam practicar una mica d’escalada en una altra paret de Barcelona, al Parc de la Guineüeta.