Venècia

Aquesta vegada hem canviat la furgo per l’avió. Ha sigut la primera vegada que el bebe volava i estava entusiasmat. A punt de fer 3 anys, ja entén tot el que li expliquem i racionalment era conscient de què passaria, tot i que al ser la primera vegada no es podia imaginar com seria realment l’experiència.

RialtoDeNit

Abans havíem agafat alguns contes de la biblioteca per a poder-li anticipar tot el que aniria passant per a facilitar-li l’adaptació; i pel durant vam agafar un conte de l’Elmer, ceres per a pintar, adhesius i un parell de cotxes.

Els pares en teníem moltes ganes, ens hem reprimit durant molt de temps però no ho podem evitar, ens encanta volar i conèixer terres llunyanes…

L’aventura va començar divendres 8 d’abril, ben d’hora l’avi ens va acompanyar a l’aeroport, com que no havíem de facturar, directes cap al control i cap a la porta corresponent. Vam aprofitar per a esmorzar i el bebe va poder tirar els cotxes pel tobogan del mini parc que hi havia al costat de la porta d’embarcament. Un cop havia pujat la majoria de gent, vam entrar nosaltres, d’aquesta manera és pujar i enlairar-se, evitant esperes inútils en un espai tan reduït.

El bebe ni es va immutar durant l’enlairament, va mamar una mica i es va adormir… un vol ben plàcid. Quan va tornar a obrir els ulls ja estàvem sobrevolant Itàlia i aterràvem en pocs minuts a l’aeroport de Venècia Treviso. Com que era l’hora de dinar, vam preferir arribar a la ciutat de Treviso amb bus i dinar alguna cosa abans d’agafar el tren fins a l’estació de Santa Lucía ja a l’illa de Venècia. Anant amb el bebe vam escollir canviar de vehicle i que es pogués esbargir una mica en comptes d’agafar el bus directes a Venècia i tornar-lo a lligar a un seient més d’una hora amb la panxa buida.

Així que a primera hora de la tarda sortíem del tren expectants per veure què ens depararia aquesta màgica ciutat… El primer que veus al baixar del tren és això:

Així que la primera impressió va ser boníssima. Ens vam mirar i vam reconèixer en els ulls de l’altre l’emoció de descobrir junts un nou lloc fascinant. Només vam poder articular dues paraules: m’encanta i gràcies. Era hora de provar un nou vehicle, el vaporetto, els autobusos aquàtics de Venècia. Així que vam comprar el car bitllet (7’5 €), ens vam instal·lar a la part posterior descoberta i vam començar a navegar pel Gran Canal. Quina benvinguda, no podíem parar de mirar a costat i costat i cada detall era més captivador. Estàvem radiants.

Després de passar per sota del pont més antic i famós, el pont de Rialto i del pont de l’Acadèmia, vam baixar a la parada de Giglio, a 2 minuts del nostre allotjament. No era res espectacular, però la ubicació era magnífica, a menys de 5 minuts de San Marco i per lo cara que és Venècia, a un preu prou raonable (72 € l’habitació doble amb bany).

Després de fer el check in i descarregar les motxilles, vam anar fins a la famosa plaça San Marco. Vam veure la basílica, el palau Durcal, el lleó alat insígnia de la ciutat, el pont dels sospirs i vam estar passejant vora el mar amb San Giorgio Maggiore de fons fins que vam decidir perdre’ns entre els carrerons i canals del barri de Castello. Cada canal amaga un detall preciós per a admirar, podries estar tota l’estona fent fotos, sort que els nens només viuen l’aquí i ara i et fa ser conscient de viure-ho i deixar-te de tantes fotos.

Venecia con ninos.jpg

El dissabte al matí encara amb una mica de pluja vam sortir sense planificar el destí, només amb la intenció de perdre’ns entre canals i vam descobrir el mercat de Rialto, envoltat de gavines que buscaven restes de menjar. Vam seguir passejant pel barri de San Polo i gaudint de la ciutat, de les seves tradicions i misteris i de la seva gastronomia que per a una família addicta a la pizza, era el paradís jejej El bebe va aprendre de seguida a dir gelato 😉 sí, aquest va ser el nostre menú diari, pizza i gelat, pizza i gelat

Venecia amb nens.jpg

A la tarda vam patejar pel barri de Dorsoduro, ens va agradar molt, els espais eren més amplis i s’hi notava més l’essència de barri tot i la quantitat de turistes que atrau una ciutat tan especial com Venècia.

Venecia con peques.jpg

Diumenge volíem anar a l’illa de Burano, ens vam llevar amb un sol esplèndid així que vam sortir d’hora de l’hotel i xino xano vam anar pujant per anar a Fondamente Nove, però ens vam deixar portar per la marea de gent i vam acabar a l’estació de tren, així que vam descobrir el barri de Cannaregio.

Venezia con ninos

Finalment vam arribar a Fondamente Nove on vam agafar el vaporetto que en 45 minuts ens acostaria a Burano, l’illa de les cases de colors.

Burano con niños.jpg

Vam fer un tomet per la illa que es petitona, una mica més de pizza i vaporetto de tornada cap a Venècia. Ara era l’hora d’anar fins al Squero di San Trovaso, on es pot apreciar com es reparen les gòndoles i acomiadar el dia amb la posta de sol al passeig de Zattere.

Venecia amb infants.jpg

Ja de nit vam tornar a la zona de Rialto, on hem menjat la millor pizza, per a repetir.

Dilluns després de fer les motxilles, vam anar caminant tranquil·lament des de l’hotel fins a la ferrovia, exprimint els últims minuts i intentant retenir tanta bellesa a la memòria. Com no, paradeta per a l’última porció de pizza, tren, bus i avió. Vam arribar amb el temps ben just, faltava menys de mitja hora per a l’enlairament.

Venecia amb fills.jpg

El vol de tornada va ser igual de plàcid que el d’anada, pit i migdiada, tot i que aquesta vegada el vam haver de despertar perquè ja havíem trepitjat terres catalanes.

Un cop a Barcelona va ser l’hora d’anar a recollir a la Lüa de les seves vacances particulars… aquesta vegada no ens ha pogut acompanyar físicament però l’hem tingut molt present