Vall Fosca + Bosc de Gerber + Zoo del Pirineu

Hem agafat un dia més de vacances i com de costum hem estirat aquest pont una miqueta més. Hem anat a descobrir la part sud-est del Parc d’Aigüestortes. El vam visitar l’estiu passat, però és tan gran que encara ens falten moltes zones per a conèixer. També hem visitat el Zoo del Pirineu, ens acompanyeu?

Furgo&Porteo-BoscGerber

Dijous al vespre vam carregar la furgo i vam enfilar cap al nord, vam repetir lloc de pernocta, l’Àrea d’AC de Tremp. L’endemà al matí després d’esmorzar vam continuar fins a l’Estany de Sallent, on a l’estiu hi surt el telefèric que et puja fins a l’Estany Gento. Nosaltres vam triar el camí de Pígolo per a pujar cap a l’estany i descobrir l’esplendor de la Vall Fosca. Marcava 1:30h d’anada però el bebe amb 1:15h ja en va tenir prou, així que vam deixar per una altra ocasió arribar fins a l’Estany. Quan es va amb infants ja se sap, ells manen i els objectius només haurien de ser gaudir del camí, no del destí… La muntanya en aquesta època està espectacular, l’esclat de colors de la tardor és fantàstic!

Furgo&Porteo-VallFoscaDesprés de dinar en un paratge com aquest, vam canviar la Vall Fosca per la Vall de Gerber. Vam fer el Port de la Bonaigua i vam aparcar al Pàrquing del Telecadira La Peülla, que en època hivernal et puja a una part de les immenses pistes d’esquí de Baqueira Beret. Així que vam dormir a 1.900m. d’altura sols, només rodejats de cavalls i estrelles. El cel em segueix fascinant… llàstima del fred perquè em podria passar hores mirant amunt i gaudint de l’espectacle nocturn.

Furgo&Porteo-Gerber1L’endemà al matí el pàrquing es va anar omplint de cotxes amb ganes de senderisme. Ens vam abrigar i vam començar a caminar pel Bosc de Gerber. Una part del recorregut transcorre proper a la carretera i el soroll dels cotxes li fa perdre una mica l’encant, tot i això, l’excursió és molt bonica, la pujada pel pedregar fa esforçar al nostre fill que s’aferra a les roques per a mantenir l’equilibri. Arribem fins a l’estanyera on és impossible convèncer al bebe de seguir pujant amunt davant l’atractiva temptació de tirar pedres i pinyes a l’aigua… Així que ens tornem a resignar a acabar l’excursió i gaudim de l’entorn, del paisatge, de la tranquil·litat…

Furgo&Porteo-Gerber3Quan ja n’ha tingut prou, comencem el descens ara sí, creuant-nos amb força gent que comença la ruta molt més tard que nosaltres. Un cop a la furgo, preparem el dinar i aprofitem la migdiada del bebe per a acostar-nos al següent destí: el zoo del Pirineu. Hem de travessar des de Sort quasi fins a la Seu d’Urgell, uns quants quilòmetres per carretera de muntanya. Quan el bebe es desperta som prop d’Organyà, on decidim fer una paradeta per a descansar de tanta furgo. Fem un tomet pel poble, fem quatre compres i gaudim del parc infantil.

Toca continuar més carretera de corbes, així que seguim des d’Organyà fins a Odén, on hi ha el Zoo del Pirineu. Fou una proposta familiar, per a gaudir dels animals entre cosins, així que no ens hi podíem negar tot i que no som gens partidaris dels zoos. El cosí del bebe, només mig any més petit que ell, viu una mica lluny, més de 500 km fan que no puguem gaudir del dia a dia, així que quan venen de visita, aprofitem per a que els cosinets estiguin junts.

Vam arribar quasi de nit al pàrquing del zoo i l’encarregat es va afanyar a venir a preguntar si necessitàvem alguna cosa, al explicar-li que només volíem dormir perquè teníem entrades reservades per al dia següent ens va dir que allí no ens podíem quedar, que els seus gossos estarien tota la nit bordant i no podríem dormir ni nosaltres ni ells. Tot i això, ens va donar una alternativa a uns 15 km. Així que ja de nit, vam continuar per la carretereta de corbes fins al Camí de la Creu del Codó, on hi ha una zona de pícnic i un mirador espectacular sobre la Vall del Lord. Vam sopar i vam dormir sols completament en un paratge fantàstic. L’endemà al matí vam poder apreciar l’indret, que consta d’una gran zona de pícnic amb barbacoes, font i demés, zona d’escalada esportiva i un mirador a 10 minuts amb vistes a l’embassament de la Llosa de Cavall que es desperta entre la boira formant una panoràmica preciosa. Al fons emergeix Montserrat també entre la boira… quin despertar! La llibertat que et dona la furgo, de poder dormir en llocs així, no té preu. Mentre esperem que la resta de la família arribi fins aquí dalt, busquem bolets i esmorzem tranquil·lament.

Furgo&Porteo-CodóA les 10, un cop obert el zoo, tornem al pàrquing on ara sí, aparquem i entrem per a gaudir dels animals i les carones dels menuts fascinats per la natura. Fem un petit recorregut abans de que comenci l’exhibició de vol de les aus; veiem una vaca, una ovella, gallines, ànecs, esquirols, una guineu, cabretes, un parell de cavall i les protagonistes, les aus. N’hi ha de moltíssimes varietats, corbs, àguiles, falcons, mussols, ducs, òlibes…

Furgo&Porteo-ZooPirineuA les 11h es fa l’espectacle en un amfiteatre amb vistes panoràmiques a tota la Serra de Busa i el Port del Comte. L’Stania i l’Eloi fan volar les seves aus pel damunt del nostre cap, el bebe està fascinat, amb els ulls ben oberts i atent a tots els moviments, ho gaudeix de valent. Ens permeten veure les aus de ben aprop, inclús tocar algun exemplar i les seves explicacions són amenes però rigoroses. És molt agradable, contagien el seu amor per aquests animals tan especials. Tot i que, com sempre, ens qüestionem el paper dels humans sobre els animals, diuen que és un centre de recuperació però durant l’exhibició tenen els animals tancats i lligats, és tot una mica contradictori… com tantes d’altres coses.

Furgo&Porteo-ZooPirineu1Després fem la volta més tranquil·lament i es fa de seguida l’hora de dinar, així que furgo km. Dinem amb tota la família i passem la tarda plegats, és negra nit quan arribem a casa, esgotats però satisfets i amb tot el dilluns per endavant per a descansar.

Per a descarregar el post en pdf, clica aquí: Furgo & Porteo @ VallFosca+VallGerber+ZooPirineu