PIRINEUS + Congost de Mont Rebei, agost 2014

Categorías Furgovacances, Rutas en FURGO

Les primeres vacances amb la furgo… 15 dies per endavant per a descobrir nous indrets… Tots 4 junts…

Vam sortir de Barcelona el dijous 14 d’agost a la tarda i vam arribar fins a Tremp, on vam dormir a l’Area AC’s. Al dia següent vam continuar fins a Espot on vam buscar una ombra per a aparcar la furgo i vam aprofitar per conèixer el poble. Després de dinar vam pujar caminant fins a l’Estany de St.Maurici i la cascada de Ratera, quin lloc més idílic…

La següent parada va ser a Salardú, després de visitar el poble, pugem fins a Beret per a fer l’excursió circular de 3 hores de durada a Montgarri. Fot una rasca… hem d’anar ben abrigats però és un sender fàcil i bonic.

Tornem a dormir a Salardú i l’endemà marxem cap a Baqueira, visitem les botigues bàsicament i fem algunes compres de roba de muntanya. Després enfilem cap a Vielha on dormim davant del riu.

Furgo39

Al dia següent anem cap a Artiga de Lin per a fer l’excursió al Uelhs deth Joèu, deixem la furgo a baix i pugem els 6 km caminant, hi ha força desnivell i és carretera asfaltada amb bastant transit de cotxes que volen quasi fer la foto des del seient de l’automovil… però finalment l’espectacle de l’aigua fa que hagi valgut la pena. Quin soroll! Baixa una quantitat considerable d’aigua…

Ens posem en marxa de nou i passat el túnel de Vielha volem parar a Espitau de Vielha però ens passem de llarg perquè no està senyalitzat. Així que seguim fins a la Vall de Boí. Ens instal·lem a Boí amb la furgo. Admirem l’art romànic i dormim sota la pluja.

Furgo38L’endemà pugem amb els taxis de Boí (T5 4motion) i fem el sender fins a l’Estany Llong, quina preciositat, l’estampa és preciosa, està ple de ramaderia i la cascada al fons… Podries passar hores admirant la natura… Busquem un lloc a la vora d’un rierol on la Lüa xala banyant-se i corrent darrere els troncs que li tirem… Tornem cap a Boí i tornem a pujar direcció Vielha per parar al refugi de Conangles o al d’Espitau de Vielha, finalment parem en aquest primer. Tornarem a dormir davant del riu, el soroll de l’aigua a la nit és captivador.

Al dia següent fem una excursió fins al Salt de Molières, no fa gaire bon dia però tampoc acaba de ploure així que ens permet fer tota l’excursió sense mullar-nos. Som a l’estiu i hi baixa prou aigua, a l’època de desglaç deu ser brutal…

Ara decidim creuar “fronteres” i passar als Pirineus d’Osca, creuem cap a Aragó per una carretera en bastant mal estat i arribem a Benasque, on visitarem el Parc Nacional de Posets Maladeta, la llar de l’Aneto. Passegem pel poble i arribem al punt base x on dormim per a l’endemà al matí, després d’agafar l’autobus que et puja fins a dalt, fer l’excurisó al Forau de Aiguallut on hi ha també una cascada i des d’on es poden observar els glaciars “perpetus” de l’Aneto.

Seguim endinsant-nos a l’Aragó,i quina carretera per creuar d’una vall a l’altra! Marededeusenyor el tros de Benasque cap a Campo és increïble! És un congost impressionant on passen dos cotxes justos justos i portàvem davant una AC i un camió! Increïble: roca, carretereta, penya-segat i riu, preciós tram però amb el cor encongit!

Arribem doncs a Bielsa per conèixer el Parc Nacional d’Ordesa y Monte Perdido. Aquí sí que la pluja ens fa una mica” l’aguitza” i hem de passar algunes hores dins de la furgo per a no mullar-nos. Quan per fi ens dona una treva aprofitem per a pujar fins a la Vall de Pineta… uauuuhhhh ens vam quedar sense paraules, quin indret més maco… tot envoltat de muntanyes i tot ple de cascades per tot arreu… que bonic… aquí vam celebrar el 30è aniversari de la mare de la criatura, quin lloc més preciós per a celebrar res… Vam dormir-hi per 2 € rodejats d’AC i l’endemà vam fer l’excursió de Llanos de Larri i de la Cascada del Cinca, que valen molt la pena per la seva bellesa. Aquest indret ens enamora, i tant que si.

Furgo41

I aquí comença el camí de tornada… parem a visitar Aínsa per recomanció, té un nucli medieval que és maco de veure. Seguim fins a Benabarre on parem a dormir. Crec que eren les festes del poble i és una nit mogudeta, però finalment sense incidents. Al dia següent continuem fins a Muntanyana, última parada però no per això menys interessant de tota la ruta de les vacances. Avui visitem el Congost del Mont Rebei, i també ens quedem bocabadats, sembla mentida que existeixin aquests indrets de la naturalesa tan impressionants… i tan propers! Si això estigués a Madagascar segur que seria patrimoni mundial… jejej Aquí ens fan pagar 4 € i ens informen de que està permès pernoctar…

Furgo40El sender que voreja el riu i que va per tota la cornisa és impressionant, és diferent i molt bonic. També t’hi pots endinsar per aigua, amb piragua o kayak, és una altra opció, quan el bebe sigui més gran ho provarem d’aquesta manera. Doncs això, que val molt la pena, 100% recomanable.

I aquí acaben les nostres primeres vacances amb furgo… ara haurem de començar a pensar el proper destí… S’accepten suggerències 😉